Stockholm!

Ja, Guje och jag var ju till Stockholm i helgen som var nu. Vi åkte upp på Lördagen. Vi hade lånat lägenhet av Gujes morbror på Östermalm =)
När vi kom fram gick vi ut på stan en sväng och kollade lite och sen gick vi hem och gjorde oss iordning för vi skulle ut och äta. Vi åt på en libanesisk restuarang, Tabbouli. Väldigt gott! Vi tog 16 små och kalla smårätter och gud vad mätta vi blev =) Det såg inte så mycket ut när vi fick in allt men det var det... Efter maten gick vi till Berns och tog oss en kaffedrink och satt och pratade om allt mellan himmel och jord.

På Söndagen hade vi bokat brunch på Mornington Hotel. Och det kan jag verkligen rekommendera att man ska prova på någon gång. Så jävla gott det var. Fanns allt från fil och flingor, till ägg, bacon och revbensspjäll till små desserter m.m, Mmm gött!!! Väldigt mätta vart vi. Efter brunchen tog vi en sväng till NK och kollade runt lite. Jag kan ju säga att jag är ju inte direkt imponerad av alla jävla dyra märkeskläder som finns. Ser väldigt tantigt och damigt ut men kul att gå runt och kolla ändå. Dem hade rätt så balla inredningsgrejor allafall =)
Efter Nk var det dags och beges sig hemåt och göra oss iordning för på kvällen skulle vi gå och se Mia Skäringer "Dygnkåt och hur helig som helst" på Cirkus.
Så jävla bra tyckte jag den var. Har ni inte läst boken tycker jag verkligen att ni ska göra det. En show med komik blandat med tragedi och ångest. Hon var väldigt tjock som barn och under tonåren utvecklade hon anorexi och bulimi. Hennes pappa dog även av alkohollism. Hela meningen med showen var att allt är inte så jävla perfekt som det kanske verkar vara på ytan, att man ska vara nöjd och försöka acceptera sig själv som man är. Älskar inledningen på showen då hon kommer ut i bara bikini och säger typ att "Ja såhär ser en rikitg kvinnokropp ut när den inte är retuscherad eller nått" Nått i den stilen sa hon =)
Jag gillar Mia och hennes sätt att vara och spela och hon är så ärlig och öppen.
Hon kommer till Örebro i Mars såg jag i tidningen häromdagen. Nån som är sugen på att gå? Jag kan kolla igen =)

Ja och på Måndagen åkte vi hem. Jag var kvar hos Guje tills på em. då Örjan kom och hämtade mig. Vi skulle nämligen ut till Marieberg och handla mat.
Och nu har jag varit och tränat. RML+Spinning, det var jobbigt må ni tro =)




Kommentarer
Postat av: Syster J

JAG VILL MED PÅ MIA JU!!!!!!!!

2010-10-28 @ 20:26:27
Postat av: Susanne

Ja men vi kan gå =)

2010-10-29 @ 14:57:33
URL: http://suzzibuzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0