andra advent!

Ja idag är det ju andra advent och Julen närmar sig med stormsteg känns det som.

Igår var vi iväg ett gäng på 13 personer på Relaxen I Gustavsvik. Härligt med att bada bubbelpool men något äventyrsbad vart det inget för mig =) Hade väl gått så att jag hade fått föda där isåfall, hehehe!
Vi var där mellan kl. 15-19 sen efter det köpte vi pizza och åkte hem till Henkan och åt.
En trevlig em/kväll helt enkelt.
Det roligaste var när vi hade skjutsat hem Peter och han skulle gå in genom dörren till huset då hans sko fastnade i dörren (fråga mig inte hur) vilket gjorde att han kom utsnubblandes ut på gårn igen som en kanon med bara skor på ena foten. Då han berättar vad han har gjort så höll Örjan och jag att kikna av skratt... Såg så himla roligt ut! Han är rolig den där Peter =)
Jag hade kameran med mig men det vart inte många kort tagna men några allafall...
  
Snacka om att alla ser glada ut då =)

Idag så har Örjan lagt golv i sovrummet så nu är det bara halva kvar. Han är iväg och tränar ikväll så han hann inte att lägga klart allt, får göra det imorrn. Det tråkiga är när vi flyttar in i sovrummet så kommer det bara vara en säng, en skänk, sängbord och barnsängen. Det är tänkt att det ska in mer möbler där såsom en till byrå, nya sängbord, tavlor och en fåtölj och ett litet bord som ska stå bredvid fåtöljen.
Men man får ta lite i taget...
Har även bakat bröd idag =) Det vart "NO Hands"-bröd. Och denna gång vart dem supebra och de är så goda. Sist jag bakade dem så vart dem inte så bra när jag skulle grädda dem, alltså inte så höga och fina som min vän Louises vart men denna gång lyckades jag. Det är från henne jag har tagit receptet ifrån.
Här är det:

"No Hands" - BRÖD


50g Jäst
5dl fingervarmt Vatten                                                                  
0.5msk Salt
3 msk Olivolja
ca 9dl Vetemjöl

Flingsalt
Solrosfrön
Olivolja
Timjan

1. Smula jästen i en bunke och lös upp i lite av vattnet. Tillsätt alla ingredienser utom Flingsaltet och arbeta samman till en lös deg, som fortfarande är kladdig. Låt jäsa 30 minuter övertäckt i bunken.

2. Värm ugnen till 220 grader.

3. Häll ut degen direkt på bakplåtspapper i en långpanna och maka ihop den till önskad form. Pensla med Olivolja och strö över Flingsalt, Solrosfrön o Timjan.

4. Grädda först i 15 minuter. Sänk värmen till 150 grader och grädda ytterligare 15 minuter.

Klart!













Degen ska vara riktigt kladdig och lite rinnig och ha inte i mer än 9 dl mjöl. Det var kanske det jag jag gjorde fel sist att jag hade i lite mer mjöl än vad det står.

Här är jag igen med bebismagen v.33

Tar jämt såna urkassa bilder men det får duga med den här bilden ändå ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0