Luciafirande!

Ikväll har vi hela La Familia varit och tittat på min systerdotters Nikkis Luciatåg på dagis. Dem var jätteduktiga och så söta alla barnen. Efteråt bjöds det på tomtegröt, smörgås med skinka, lussekatter och pepparkakor m.m. Mums!!!
När vi hade fikat klart så var det dags för lite Julpyssel. Nikki gjorde inte så mycket, hon var mest intresserad av att leka men Kevin och Alexandra dekorerade ljus med bla. glitter och banddekor av vax som man fäste runt ljuset, och dem gjorde även apelsiner med nejlikor i. Roligt roligt!

Sen var det dags att åka hem. Jag stannade till hos Jenny en stund innan det var dags för henne att åka upp till Gryt och släppa in hästarna.
Så nu sitter jag här vid datorn och ska väl snart gå och lägga mig.
Vi var förresten på den sista föräldraträffen idag och vi pratade lite om tiden efter att barnet har fötts osv.
Har varit rätt så trött annars idag så på em.så har jag legat mest och vilat, skönt!

Igår var jag hos Barnmorskan och det såg bra ut med allt, mitt blodtryck, hjärtljudet och kurvan på bebisen m.m. Så det kändes bra =) Och nu är det ju inte långt kvar heller och jag måste in och handla mer kläder till bebisen och lite grejor till mig själv och lite andra grejor till bebben, puh!!! Mycket att tänka på är det...

Imorgon kväll har Alexandra Julteater i skolan så det ska bli roligt att gå och titta på. Skönt att allafall det händer lite denna vecka på kvällarna då Örjan jobbar kväll... =(

Ska väl lägga upp lite bilder på sovrummet som är klart med målning och lister och så men inredningsmässigt är det inte klart ännu..
Jag vill ha nya sängbord och lampor och sen så skulle jag vilja ha en skön och bekväm fåtölj plus ett brickbord till det. Och sen ska det köpas en byrå oxå, åh ja lite mer tavlor, en spegel och mattor, kantklädsel i vitt till sängen, överkast, gardiner bla bla bla...
Ja ni hör ju vad mycket det är som ska köpas =)
Ingen som har en fåtölj att sälja för en relativt billig penning? Den ska som sagt vara mjuk och skön och sitta i och gärna vara  ja typ vit, svart eller grå. Ingen för knallig färg... Hojta till isåfall.

 
Såhär såg det ut innan. Ni kanske undrar varför golvet och en del av väggarna är vita? Vi hade sprutmålat vårat hallstaket precis innan =) Men golvet hade samma färg som taket i princip.

 
Lite skillnad va? =) Vi är helnöjda allafall...


Sänggaveln som jag gjorde själv av en MDF-skiva, klädde in den med vit "stoppning" och tyg på det =)
Är nöjd med den sen är kanske inte vitt det ultimata att ha men det är bara att klä om den ifall det skulle bli för smutsig eller så...

Kommentarer
Postat av: emma

Du är så händig sus :) Jag önskar så jävla mycket att jag kunde göra dig sällskap på kvällarna den här veckan... hatar just nu vår c-uppsats! HATAR!! H A T A R ! ! ! ! !Är så trött på den..kan jag komma och gömma mig hos dig tills det hela är över tro?

2011-12-14 @ 23:35:14
Postat av: Susanne

Javisst är jag händig, byggare Bob släng dig i väggen !!! Hahahaha...

Gullig du är Emma men jag förstår att erat arbete tar tid och jag hoppas verkligen ni får godkänt på den... Eller vad man nu säger =)

2011-12-15 @ 12:41:27
URL: http://suzzibuzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0