Nu är Julen snart här...

och jag är inte färdig med allt ännu. Igår gjorde jag Vörtbröd men tror ni att det vart någe bra? Nej! Degen jäste inte som den skulle pga. för mycket mjöl jag hade i degen =( Så nu skiter jag i det och köper färdigt bröd imorgon. Vi ska nämligen till Marieberg då, Jippie säger jag bara! Jag har sagt till Örjan att vi ska åka nio härifrån men jag vet ju hur svår han är att få upp på morgonen så jag är väl glad om vi kommer iväg vid halv tio, men om jag blir lite arg så går han nog upp vid halv nio så han är klar sen, hihi!
Vi ska bla. handla mat och sen ska jag byta en Julklapp som skulle ha varit till Nikki men vi prövade den idag och den var ju helt värdelös.
Det var en pingvin som man skulle stoppa ner i en penna i och sen ska den måla en massa mönster och djur. Men jag kan säga att enligt instruktionerna skulle det ta minst fyra minuter för den att måla EN figur, det tror jag inte en treåring har tålamod till för det hade inte jag allafall. Vissa var ca nio minuter som man fick vänta tills den var klar. Plus att den nötte håll på pappret som den målade på?!
Så den åker tillbaka imorgon. Jag hoppas att dem istället har bla. Memoryspel kvar för jag tänkte köpa det istället. Hoppas hoppas!
Usch känns så tråkigt denna Jul då man inte har råd att köpa Julklappar till alla i familjen. Så typiskt för jag vet precis vad jag skulle köpa till alla men men... Det får vi ta igen nästa Jul istället.

Igår var Emma här en sväng. Vi kollade på film, Zodiac, och fikade lite. Fick en Julklapp av henne oxå =) Bodybutter med doft av Blåbär. Prövade den igår och den var jättehärlig och luktade gott så Tack så Mycket Emma!!!! Puss på dig!
Har även fått massa Julkort detta år och jag har inte skickat ett enda =( Har haft annat att tänka på liksom...

Imorrn kväll ska vi till Johanna och Robert på uppesittarkväll så det blir att köpa en eller två Bingolotter imorrn och hoppas på det bästa. Brukar ha det väldigt trevligt där då det är en hel del vänner och bekanta som brukar vara där =)

Idag slog jag allafall in Julklappar till örjan och barnen. Det vart inte många men några stycken allafall =)

 
Var inne till Marieberg i Tisdags och Gud vad jag gick. Hade så ont i fötterna när jag kom hem så lite fotmassage hade inte varit fel då. Hittade efter mycket om och men Julklappar till Örjan. Inte lätt att köpa till nån som inte önskar sig något.

Ska försöka att skriva lite oftare här på bloggen, skärpning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0