sådär ja...

Nu har man fått lite mat i magen. Idag gjorde jag tonfiskgratäng. Mycket gott och något jag kan verkligen rekommendera.
Här kommer receptet.
1 gul lök
2 vitlökar
2 tomater
1 färsk chili eller lite chilipulver
2 brukar tonfisk
1 burk cremefraiche med smak Saffran&Tomat
2 msk Pesto
Salt och peppar

Hacka lök och vitlöken och stek i pannan. Tillsätt därefter dem hackade tomaterna, chilin, tonfisken, cremefraichen, peston och salt och peppar. (Hade även lite mat.grädde i för lite lösare konsistens).
Koka pasta och blanda alltsammans, lite riven parmesan ovanpå och in i ugn på 225 g i ca 15 min eller tills gratängen fått gyllenbrun yta. Servera med tex. brytbönor, mums!
Klart!



På fm. var jag uppe i Gryt och där jag och Nikki rockade loss till denna låt =) Snacka om en gammal låt...




Kommentarer
Postat av: Lollo

Det där receptet måste jag prova! Ser riktigt

gott ut!



KRAM

2011-01-31 @ 14:02:43
URL: http://lilalollo.blogg.se/
Postat av: Anders

Ser gott ut, men jag är lite skeptiskt till saffran :)

Men får nog testa iaf

2011-01-31 @ 16:37:59
Postat av: Anders

Förresten hade du inte i någon Tonfisk? :P

2011-01-31 @ 16:39:07
Postat av: Anna D

Ja, jag undrar också över det där med tonfisken ;=)

2011-01-31 @ 18:34:12
Postat av: Susanne

Hahahahahaha, ja det hade jag helt glömt bort. Tokigt! Men nu är det ändrat. Och det smakar inte alls mycket saffran.

2011-01-31 @ 18:36:25
URL: http://suzzibuzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0