Lördag!

Igår var jag och älsklingen ute och åt. Vi prövade då ett nytt ställe, Kungsgatan 1. Det var super jag kan jag säga. Jättegod mat och trevlig atmosfär. Vi tog en trerätterssupe =)
Detta tog jag:


Blomhonungsbakad Chevré med balsamglazerade rödbetor, höstgrönt och karamelliserade pistagenötter

Knaperstekt färsk Vätternröding med mandelpotatispuré blåmusselskum och rostad havskräfta

Ljummen Daim choklad Gateau med Grand marinier marinerad färsk ananas och kungsgatans egna apelsinglass


Detta tog Örjan:


Toast Skagen smörstekt toast med skagen creme på färska smögenräkor toppat med kalixlöjrom

Rosabakad färsk Nerikeoxfilé med Västerbottenpotatisterrin och Cognacsdoftande Grönpepparsås

Marängsviss med krämig banan, Kungsvaniljglass, banancrisp och chokladsås

Som sagt var allt jättegott och jag kan verkligen rekommendera denna restaurang. Hit kommer vi att gå fler gånger =)
Efter maten var vi på bio och såg The Tourist. Rätt så bra film, helt ok! Lyckades hamna i nån slags matkoma halvvägs in i filmen men jag höll mig vaken =)

Idag ska vi in til Marieberg en sväng. Ska nog förlänga mitt abonnemang och byta telefon till en Iphone4. Sen hoppas jag att vi hinner med att åka en sväng till Tony&Guje oxå, om dem är hemma.
Ikväll blir det träning =)

Hej sålänge!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0