söderköping dhööö!!!

Igår var jag och Örjan ute på en dagstripp till Söderköping. Vädret var toppen och vi hade riktigt mysigt. Vi gick runt på stan lite, gick upp i ett utsiktstorn, det var väldigt jobbigt =) Men utsikten var fin allafall. Åt glass på Smultronstället så nu vill vi inte se nån mer glass på ett bra tag känns det som, hehehe. När vi kom dit var kön väldigt lång (som ni ser på ett utav korten nedanför) men det gick fort att stå och vänta på sin tur ändå.
Åt god lunch på en restuarang som hette Kanalkrogen där dem spelade skön reggeamusik... Hade det bara skönt som fan med andra ord!

      

När vi var klara med Söderköping åkte vi ut till St. Annas Skärgård och tittade lite.

 

Efter en stund där bestämde vi oss för att åka till Berg och kolla på Bergsslussar som är där. Ni vet Göta Kanal-filmen, alltså den stora slussen som är som en trappa =)
Mysigt var det där med och riktigt fina båtar fanns det oxå. Kanske skulle ta och köpa sig en sån. Jag menar, så dyra kan dem ju inte vara eller?! =)
Åt kvällsmat där på en restuarang som hette, hör och häpna, Kanalkrogen, hehehe!

 

När vi kom hem åkte vi direkt upp till Gryt och skulle hämta släpkärran och till min förskräckelse hade dem sågat ner våran oxla som har stått där sen... Ja jag vet inte när.
Vi satt ofta under den och fikade när jag var liten och lekte i trädet självklart oxå =) Sen kommer jag ihåg att mormor satt ofta där...
Såna minnen som är förstörda nu, hehe! Nejdå skoja bara! Den behövdes sågas ner då den var väldigt rutten inombords.

 


Här sitter mormor på våran
trädgårdssoffa som alltid har 
stått under oxla...

Nu ska jag ner och göra våran...öhhh vad säger man... Serveringsbricka??? Ja jag ska måla om den och lite så allafall. Ska väl lägga upp före och efter bilder när den är klar sen... Om den nu blir det =)
Usch nu regnar det oxå =(

Bye!!!!!

Kommentarer
Postat av: Lilian

Vilken mysig dag! :)

2011-07-11 @ 11:04:21
URL: http://konstigalilian.blogg.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

mysiga foton :)

2011-07-11 @ 13:39:08
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0