Måndag igen då...

Ny vecka!!!
Efter jobbet idag så åkte jag och hälsade på mormor. Mamma var även där. Kul att träffa mormor, det var ett tag sen och man märker ju att hon har blivit en del sämre. Men hon blir ju oxå 92 år nästa år, eller blir hon 91???.. Jaja allafall...
När jag kom hem bakade jag även idag en äppelkaka som jag ska ha med mig till jobbet imorrn. Hoppas det blir uppskattad =)
Men Gud vad det regnar ute... Verkligen öser ner, usch och fy!!!

Imorrn ska jag till Marieberg, och då ska jag ha på mig mina ny skor...längtar =), efter jobbet och köpa bla. färg och sånt till köksluckorna sen så ska jag hitta nått till Guje som fyller 40 år i helgen och ska ha kalas då. Det som jag hade tänkt och köpt gick det åt skogen med. Berättar om det efter hon har fyllt varför =)

Och Ikväll är det Idol igen. Det började ju igår men det avsnittet var ju inte så värst tyckte jag. Hoppas det blir roligare ikväll...


Lite om i helgen som var annars...
I Fredags var vi ju med Mamma upp till Stockholm. Det första vi gjorde var att åka ut till Djurgården och titta på Lars Wallins utställningen. Det var väldigt roligt och vilka klänningar han har gjort då, WOW säger jag bara! Men vissa klänningar/utstyrslar gjorde sig verkligen inte rättvisa på "dockan" som de satt/hängde på.
Som tex. Carolas outfit hon hade på sig i Eurovision när hon sjöng "Invincible". En blå kretion, ja allfall den var inte så vacker på provdockan direkt. Såg ut som en trasa typ =)
Lite synd att vi inte fick ta några bilder då det var fotoförbud =(
Efter det så gick vi på stan åt lite lunch och tog en fika och gick i diverse affärer. Såg två kändisar faktiskt, Emma Wiklund och Martina Haag. Emma är ju verkligen skitsnygg och åldras verkligen med välbehag... Den lilla subban, hehehe!
När vi skulle åka hem var vi aströtta och hade ont i fötterna, hehehe.

I Lördags så var vi på Kräftskiva hos Svärmor&far och deras överiga släkt och vänner. Trevligt och gott var det. Vi åkte dock hem vid halv elva för både Örjan och jag var trötta och jag fick en sån jädra huvudvärk. Men de andra de var fortfarande i gasen så det var ju bra de =)

Ja och i Söndags, igår, så bakad jag en hel del och var uppe Gryt en sväng med lite Äppelkaka...

Tjing Tjong på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0